عدم اام به برگزاری مناقصه

برگزاری مناقصه در هر شرایطی امکان پذیر نیست بلکه در مواردی دستور عدم اام به برگزاری مناقصه صادر خواهد شد. براساس ماده ۲۹قانون برگزاری مناقصاتدر صورت پیش بینی موارد زیر اام به برگزاری مناقصه نیست و دستگاه های اجرایی بدون انجام تشریفات مناقصه، معامله مورد نظر را انجام می دهند.

موارد عدم اام به برگزاری مناقصه عبارتند از:

  • در صورتی که به تشخیص و مسئولیت وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی در مرکز یا استان و یا مقامات مجاز، خرید اموال منقول انحصاری باشد و انواع مشابه نداشته باشد.
  • با تشخیص و مسئولیت وزیر و یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی (با کسب نظر از هیات کارشناس رسمی دادگستری)، خرید و اجازه به شرط تملیک و حتی اجاره گرفتن اموال غیرمنقول انجام خواهد شد.
  • عدم اام به برگزاری مناقصه برای خرید اموال منقول و غیرمنقول، کالا و خدمات با قیمت معین (کمتر یا حقوقی) از طرف مراجع قانونی ذیصلاح بوده است. در این بند باید به این نکته توجه نمود که قیمت گذاری از سوی مراجع ذی صلاح، ایجاد رقابت برای تامین موارد مذکور از عبارات کمیسیون فاقد توجیه
  • در شرایطی که مورد محدود بهتامین یا تعمیر تجهیزات و ماشین آلاتثابت و متحرک باشد و از آنها برای جایگزینی در واحدهای تولیدی به نحوی که شامل توسعه واحد نگردد، استفاده می شود. این امر هم با تشخیص و مسئولیت مقامات مجاز صادر شود.
  • عدم برگزاری مناقصه در راستای خرید خدمات مشاوره اعم از مهندسی مشاور و مشاوره فنی بازرگانی مشتمل بر مطالعه ، طراحی و یا مدیریت بر طرح و اجرا و نظارت و یا هر نوع خدمات مشاوره ای و کارشناسی .
  • به تشخیص و صلاحدید وزیر یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی اگر برای خدمات فرهنگی و هنری، آموزشی و ورزشی و دیگر موارد مشابه به آن شرایط برگزاری مناقصه نباشد، امکان عدم برگزاری مناقصه وجود دارد.
  • خرید قطعات یدکی برای تعویض و یا تکمیل لوازم و تجهیزات ماشین آلات ثابت و متحرک موجود و همچنین ادوات و ابزار و وسایل اندازه گیری دقیق و لوازم آزمایشگاه های علمی و فنی و نظایر آن که تأمین آن با تشخیص بالاترین مقام اجرائی از طریقمناقصهامکان پذیر نباشد ، با تعیین بهای مورد معامله از سوی حداقل یک نفر کارشناس رشته مربوط که حسب مورد توسط مقامات مجاز از طرف آنها انتخاب می گردد .
  • از دیگر مواردی که نیاز به برگزاری مناقصه نیست باید به معاملات محرمانه به تشخیص هیات وزیران اشاره کرد. معاملاتی را محرمانه می گویند که شامل قراردادهایی بوده که ماهیت نظامی یا امنیت داشته باشد و به موجب قانون افشای اطلاعات آنها ممنوع باشد.
  • خرید سهام و تعهدات ناشی از اجرای احکام قضایی می تواند بدون برگزاریمناقصهباشد. سهم قسمتی از سرمایه شرکت سهامی بوده که میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن شرکت را مشخص می کند . در نظر داشته باشید که سهم می تواند با نام و یا بی نام و ممتاز باشد.
اعضاء کمیسیون  مناقصات

اعضاء کمیسیون مناقصات چه کسانی هستند؟

اعضاء کمیسیون مناقصات در شرکتهای دولتی با انتخاب هیأت مدیره بوده که اهم وظایف آنها به شرح زیر است :

  • تشکیل جلسات کمیسیون مناقصه در موعد مقرر در فراخوان مناقصه
  • بررسی پیشنهادهای مناقصه گران از نظر کامل lrm;بودن مدارک و امضای آنها و نیز خوانا بودن و غیرمشروط بودن پیشنهادهای قیمت (ارزیابی شکلی ).
  • ارزیابی پیشنهادها و تعیین پیشنهادهای قابل قبول طبق شرایط واسناد مناقصه .
  • ارجاع بررسی فنی پیشنهادها به کمیته فنی بازرگانی در مناقصات دو مرحله ای .
  • تعیین برندگان اول و دوم مناقصه (طبق ضوابط مواد ۱۹ و ۲۰ این قانون ).

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید <<مناقصه های مصالح ساختمانی>> را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

استعلام بها چیست و تفاوت آن با مناقصه کدام است؟

استعلام بها چیست و تفاوت آن با مناقصه کدام است؟

مدیران و فعالان اقتصادی چگونه از اخبار مناقصه و مزایده مطلع میشوند

مدیران و فعالان اقتصادی چگونه از اخبار مناقصه و مزایده مطلع میشوند

روزهای پر رونق شرکتها و اشتباه مدیران در عدم توجه به مناقصه کشور در این زمان

روزهای پر رونق شرکتها و اشتباه مدیران در عدم توجه به مناقصه کشور در این زمان

چرا سازمان های دولتی مناقصه برگزار می کنند؟

مناقصه ,برگزاری ,عدم ,تشخیص ,اام ,موارد ,برگزاری مناقصه ,و یا ,به برگزاری ,اام به ,عدم اام ,مقام دستگاه اجرایی ,اعضاء کمیسیون مناقصات ,خرید اموال منقول

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

حدیث نفس 103235603 amoozesheenglish همراه با آی تی من میرعماد کلیستنیکس هر چی که بخوای تو بهترین خرید رو از ما داشته باش آموزش بورس ، پکیج آموزشی بورس دانلودستان